Praktik… Forberedelse…

Det er praktik tid igen, ergo blog tid… Kandidaten er halvvejs, og det næste semester skal udfyldes med spændende kommunikationsopgaver, hvor vi får hands on, netværk og ih hvor bliver det bare spændende…. Og det er også meget dejligt alt sammen, og helt sikkert én af grundene til at jeg tog lige præcis dén her uddannelse. 

 

Men hvorfor har jeg ikke søgt endnu?

 

Første grundlag, var ” der er laaaang tid endnu, det skal jeg nok nå, og jeg kender tuuuuusinde af seje mennesker, det kommer til at være easy peasy”. 

Så går tiden som den jo, så uundgåeligt og til tider ubærligt irriterende gør, og august er lige rundt om hjørnet, det samme er deadlines for alle de steder, der søger praktikanter. 

Fint, så er det jo bare om at komme igang. 

Okay, overspringshandlingerne kommer snigende, der er solskin (umuligt at sidden indenfor og skrive), det er kedeligt (der er aldrig nogen der gider læse word ansøgninger), det er uoverskueligt (alt for mange valgmuligheder inden for kommunikation, alt sammen spændende), etc etc etc. 

 

Det ledte mig frem til, at det eneste format der virker tiltrækkende er gode gamle blog format. Vi havde det sku meget godt os to, dengang i år 2012, da jeg var i praktik, og nørdede den med alt, der var viralt og sjovt. 

 

Så den foreløbige konklusion, er en blog ansøgning. En standard én. Sådan lidt CV agtig. En need to know, men lidt nice to know. Og dét her indlæg, er min teaser for at genvinde min blog glæde, min skrive lyst, exhibitionisme, selviscenesættelse, getting out there feeling og alt det jeg skal mande (kvinde) mig op til, for at få de skide ansøgninger ud over dørkanten. 

 

Hvad skete der for mit netværk? Well… Det bliver en test, når praktik ansøgningEN får lov at go viral, og sprede sig som en steppeild ud i det digitale univers, hvor tusindvis af død interessante, endnu ukendte, arbejdsgivere sidder og venter på at blive blæst omkuld af deres kommende mega vilde, seje, kick ass kommunikerende, projektledende, dårligt tegnsættende men derimod charmerende praktikant!

 

Det bliver vildt. Jeg glæder mig! Huha. 

 

World. Here I come… Again. 

Leave a Reply

